Imatran Perussuomalaisten ryhmä täydentyy paluumuuttajalla

Olen aina ollut ajatusmaailmaltani ja arvoiltani lähempänä perussuomalaisia kuin mitään muuta puoluetta.
Valitettavasti kaikki ei aikoinaan sujunut kuin Strömsössä, ja päätin neljä vuotta sitten erota perussuomalaisista henkilökohtaisten erimielisyyksien ja arvotulkintojen vuoksi.

Olin valmis liittymään takaisin perussuomalaisiin loppukesästä 2017, kun perussuomalaiset olivat jakautuneet kahtia. En pitänyt kumminkaan asian kanssa kiirettä, vaan käsittelin asiaa tarkoin mielessäni.
Perussuomalaisista eroamisen jälkeen jatkoin politiikassa sitoutumattomana. Vuoden 2017 kuntavaaleissa olin ehdolla vasemmistoliiton listalla sitoutumattomana.

Vaaleissa äänimääräni riitti 1. varavaltuutetun paikkaan, ja olen erittäin kiitollinen Imatran vasemmistolle siitä, että sain olla heidän listallaan edustamassa sitoutumattomana jäsenenä. Olen saanut heiltä myös uusia näkökulmia poliittiseen ajatteluuni. Nöyrä kiitos näistä kahdesta vuodesta.

Haluan olla uskollinen äänestäjilleni ja ajaa niitä asioita, joihin olen sitoutunut. Haluan olla kehittämässä näin kaupunkia ja ajamassa kuntalaisten etua. Parhaiten se onnistuu Imatran Perussuomalaisten ryhmässä, jonka arvot ovat lähimpänä omiani.

Kuntalaisia kuunnellen,
Henri Ruokolainen (ps)

Vuoden 2017 hajoaminen toi esille monista ihmisistä uusia puolia, ja sai meidät näkemään, ettei kaikki aina ole sitä miltä näyttää. Pohdittuamme rauhassa asioihin johtaneita tapahtumia, tulimme siihen tulokseen, että vaikka ylilyöntejä varmasti tapahtui, oli pohjimmiltaan kysymys henkilökemioista sekä johtamismallista. Uskomme molempien ongelmien olevan pysyvästi historiassa.

Olemme pitäneet yhteyttä vuosia hyvässä hengessä, ja huomanneet, että poliittisissa kysymyksissä olemme edelleen samassa veneessä heikompien puolia pitämässä. On siis luontevaa jatkaa matkaa samassa joukkueessa. Henri, tervetuloa takaisin kotiin!

Toivomme, että voimme tämän siirron myötä käydä entistä parempaa keskustelua vasemmiston kanssa ja asiaperusteisesti olla yhdessä ajamassa pienen ihmisen asiaa silloin kuin arvomaailmamme kohtaavat.

Imatran Seudun Perussuomalaiset ry:n puolesta,
Joni Salmi