Siulle, siulle, muttei siulle

Valtio, kunnat ja kansalaiset tuskailevat nykytilannetta. Kansa kaipaa läheisiään ja sosiaalisia kohtaamisia. Voi kuinka kaipaan kahvilan tuoksua ja keskustelun pehmeää pulinaa. Kaipaan pubien puheen sorinaa, elävää musiikkia, elokuvia ja ystäviäni.
Valtakunnan huipulla päätöksenteko horjuu taas pahemman kerran. ”Punaisia selityksiä” sinkoilee viikosta toiseen, väistellään jälleen poliittista vastuuta ja etsitään syyllisiä toisaalta. Kyse lienee ideologisista yhteentörmäyksistä, koska demokratia on aina ollut enemmistön diktatuuria.
Maamme hallitus se jaksaa halata maailmaa koronakriisistä huolimatta. Se syytää rahaa maailmalle mitä ihmeellisimpiin asioihin, jotka eivät hyödytä omaa kansakuntaamme. Entäs maskikaupat, Business Finland korona-avustukset ja henkilötunnusuudistus? On merkillistä junttauspolitiikkaa.
Ajatelkaamme, että valtio olet sinä. Lapsesi ovat kansalaisia, sukulaisesi ja läheisesi ovat naapurimaita. Sinä puurrat päivittäin työssäsi ansaiten perheellesi rahaa, jolla koetat parantaa perheesi elämänlaatua. Nyt perheesi taloustilanne horjuu koronakriisin vuoksi. Lapsesi oireilevat ja heiltä puuttuu entistä enemmän arkisia asioita. Äkkiä päätätkin lainata tuloihisi nähden suuren summan huonosti tuntemallesi kaverillesi. Tiedostat, ettet koskaan saa lainattuja rahoja takaisin. Haluat olla avosydäminen ja lainaat ison rahamäärän hänelle. Puolisosi ja lapsesi raivostuvat! Lapsesi oireilevat entistä enemmän ja lähipiirisi suhteet alkavat kiristyä valintasi vuoksi.
Tiedättehän miksi kutsutaan tällaista henkilöä, joka tekee näin ajattelematta oman perheensä hyvinvointia? – HÖLMÖKSI! Tiedätkö miksi kutsutaan valtiota, joka tekee näin ajattelematta oman kansansa hyvinvointia? – SUOMEKSI!
Tänä päivänä valtiollisen finanssipolitiikan on oltava realistista ja uskottavaa. Suomen hallituksen toiminta tässä kriisitilanteessa vaikuttaa kovin hapuilevalta ja epätasa-arvoiselta omaa kansaamme kohtaan.
Ryhdikkyyttä kiitos!

Timo Härkönen
Imatran Seudun Perussuomalaiset ry.